Det e murkt her, riktigt leskigt ju, fast ne

Här sitter jag. Det är mörkt. Dörren är stängd. Jag är på en främmande plats. Hehu näe men liv.
Söndagen: Chill hela dagen och på kvällen blevre ännu mer chill. Det togs en del kort och imorrondag (senare idag) kommer x antal av dem.
Måndagen: På kvällen drogs det ut på tha gärdska sjö med en gummibåt och tvärsa den med lilla evelina. Och då menar jag ju självklart från kortsida till kortsida. Riktigt busigt. Nästan iaf. Eller? Hihu. Kameran förljde inte med iaf för det vågade jag inte. Her komer en liten sammanfattning av vår lilla resa.
Vi står och pumpar upp den jevlans jubbiga gummibåten i en halvtimme eller något kanske. När vi är klara äre nån gubbe där som erbjuder sig att vakta våran bigga påse med värdesaker. Han fick faktiskt jobbet. Fast bara för att jag visste vem det var. Här näst blevre att försöka komma i den också. Med femton kilos övervikt lyckades vi äntligen efter ett antal försök (jag skulle tippa på en sådär tio) komma i båten. Det måste vart i förtjänst av alla hejaramsor vi fick höra. Vi börjar paddla och oj vad det går bra, host. Efter en del lekande och SOS rop når vi ändå slutligen en andra sidan. De två lilla flickorna som plaska omkring kom till undsättning när vi försökte gå av. De läskade oss och det blev att vi också plaskade runtrunt. Först med alla kläder på, vilket betyder underkläder, jeansshorts och linnen. Det kändes dock genast lämpligare att ta av sig linnena och så fick det bli. Trötta och hungriga började vi paddla tillbax te våra grejer och cyklar. Efter över två timmar är vi alltså tillbax där vi börja. Bara denna gången var vi blöta, tröjlösa, kalla, trötta, hungriga och något mer.
Jag hälsade på gästerna hos mamma medans jag hemtade grejer inför övernattning hos ewe. Hennes lillasyster=galen punkt->.
Tisdag: Det har ju bara gått en sådär halvtimma så vad ska man seja. Godnatt kanske, fast näe det tycker jag inte, pusstja.


Bilden är tagen av sara strax efter att jag fått kameran, BUSIGT

Kommentarer
Postat av: Fotograf MissJeni

tack så mycket :D

2010-07-06 @ 00:50:58
URL: http://jeni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0